مودا

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

طرز تهیه شیرینی رول دارچین

يکشنبه 23 خرداد 1400
  • نویسنده :
  • بازدید : 37 مشاهده

اموزش در ادامه مطلب


طرز تهیه رول دارچین
¾ فنجان شیر
۱/۲+۱/۴ فنجان کره ، نرم شده
3 فنجان آرد همه منظوره
۲۰ گرم مخمر فوری
¼ فنجان شکر سفید
½ قاشق چای خوری نمک
¼ فنجان آب
1 تخم مرغ
1 فنجان شکر قهوه ای ، بسته بندی شده
1 قاشق غذاخوری دارچین آسیاب شده
½ فنجان کشمش (اختیاری)

شیر را در قابلمه کوچکی گرم کنید تا حباب بزند ، سپس آن را از روی حرارت بردارید. ۱/۴ فنجان کره اضافه کنید ؛ هم بزنید تا ذوب شود. بگذارید تا خنک شود.

در یک کاسه بزرگ 2/4 فنجان آرد ، مخمر ، شکر سفید و نمک را مخلوط کنید. آب ، تخم مرغ و مخلوط شیر را اضافه کنید. خوب بکوبید .آرد باقیمانده را ، هر بار 1/2 فنجان اضافه کنید ، بعد از هر بار افزودن خوب هم بزنید. وقتی خمیر به هم پیوست ، آن را روی سطح کمی آرد پاشی کرده و حدود 5 دقیقه ورز دهید تا صاف شود .

روی خمیر را با یک پارچه مرطوب بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه بماند. در همین حال ، در یک کاسه کوچک ، شکر قهوه ای ، دارچین ، ۱/۲ فنجان کره نرم را با هم مخلوط کنید.

خمیر را به شکل یک مستطیل ۲۰*۳۰سانتی در آورید.روی خمیر را مخلوط کره / شکر پخش کنید. در صورت تمایل کشمش بپاشید. لوله کنید و فشار دهید تا بهم بچسبند. 12 رول با اندازه یکسان برش زده و در 12 کاپ مافین که کمی چرب شده اند ، قرار دهید. روی آن را بپوشانید و اجازه دهید تا حدوداً 30 دقیقه دو برابر شود. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید.

آن را در فر از قبل گرم شده به مدت 20 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای شود بپزید. از کاپ مافین خارج کنید تا خنک شود. گرم سرو کنید.

تظرات ارسال شده